El Consell Valencià de Col·legis d'Advocats (CVCA) anuncia que exercitarà accions juridicoadministratives contra la Generalitat Valenciana per a exigir el compliment del conveni subscrit amb la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques el 21 de maig del 2007, relatiu al calendari de cobrament del torn d'ofici. La reacció de l'advocacia valenciana s'ha produït davant de l'impagament dels honoraris de justícia gratuïta corresponents al segon trimestre de 2009. Les accions jurídiques inclouran també la reclamació dels interessos de demora corresponents. Este acord va ser adoptat ahir per unanimitat del Ple del CVCA, integrat per representants de tots els col·legis d'advocats de la Comunitat Valenciana.
Com a mesura urgent i necessària per a pal·liar els efectes de l'impagament als lletrats afectats, el Ple del Consell recopilarà els concerts financers subscrits pels col·legis d'advocats de la Comunitat amb diverses entitats de crèdit, perquè els lletrats puguen així contractar amb les dites entitats, en condicions preferents, l'avanç de les quantitats que la Conselleria els deu.
La presidenta del Consell Valencià de Col·legis d'Advocats, Mª del Carmen Pérez Cascales, ha manifestat el seu “descontent” davant dels reiterats incompliments de la Conselleria de Justícia del calendari de pagaments del torn d'ofici i expressa en representació del Ple la seua màxima solidaritat amb els advocats afectats: “Els lletrats del torn d'ofici exercixen el dret fonamental de defensa arreplegat en la nostra Constitució, prestant un servici públic essencial per al ciutadà. Som especialment sensibles a este problema, ja que en l'actualitat hi ha més de 3000 lletrats prestant este servici. Per això hem decidit emprendre totes les accions que estiguen en la nostra mà per a garantir una solució efectiva i duradora”, subratlla Mª del Carmen Pérez Cascales.