El canvi cultural, clau per a la digitalització del sector legal

  • El Consell General de l’Advocacia i Women in a Legal World presenten l’informe “El sector legal creu en la tecnologia”
La presidenta del Consell General de l’Advocacia Espanyola, Victoria Ortega; la presidenta de Women in a Legal World, Marlen Estévez i el sotssecretari general del Consell General de l’Advocacia, Jordi Albareda, han presentat l’informe “El sector legal creu en la tecnologia. Anàlisi del grau d’implantació de la tecnologia en l’exercici de la professió”.
Victoria Ortega va destacar com la pandèmia ha convertit en una necessitat l’ús de la tecnologia, amb la qual s’ha aconseguit una “major eficiència”.
L’autora de l’informe, Adriana Scozzafava, va destacar que quasi el 80% dels enquestats creuen que és important implantar tecnologia com a palanca per a guanyar eficiència i prestar un millor servei. I el 81% creu que la seua implantació en el conjunt de la societat aportarà nous negocis al sector legal. No obstant això, un 50% no disposa de tecnologies avançades (big data, intel·ligència artificial, blockchain…), i un 25% reconeix que manca de les competències necessàries.
L’informe conclou que el canvi cultural és el principal repte per a avançar en la digitalització. “S’ha fet molt, però fa falta fer molt més, des de la formació”, va destacar Marlen Estévez, qui va subratllar que “la transformació digital passa per la transformació cultural i això no s’aconsegueix només amb tecnologia”.
Jordi Albareda va destacar que la tecnologia “ofereix noves oportunitats de negoci” i va comentar que el tòpic de l’advocat “que es resisteix als avanços tecnològics” ja ha quedat superat.
Per a avançar en la digitalització, Scozzafava va destacar també la necessitat d’una major inversió, així com d’un acostament entre el sector legal i el tecnològic.
Women in a Legal World, en col·laboració amb el Consell General de l’Advocacia Espanyola, ha volgut contribuir a l’impuls de la tecnologia en el sector Legal, aportant una radiografia del seu grau de digitalització des de la perspectiva dels professionals que exerceixen el dret en les empreses i els despatxos professionals. L’objectiu és, partint del coneixement de la situació de partida, plantejar accions que contribuïsquen a accelerar la digitalització del sector.
Ortega va recordar el Pla de Recursos Digitals posat en marxa pel Consell General de l’Advocacia, amb una dotació de quasi un milió d’euros, per a ajudar a la digitalització de despatxos d’advocats que s’hagen vist perjudicats per la pandèmia.
Pots consultar l’informe complet en l’enllaç que us deixem a continuació: