El CVCA continua oferint formació als lletrats que presten el seu servei jurídic als afectats per la DANA amb el seu nou curs

El Consell Valencià de Col·legis de l’Advocacia continua oferint formació especialitzada als advocats i advocades que presten assessorament jurídic gratuït a les persones afectades per la DANA. Amb la finalitat de garantir una orientació de qualitat, se celebrarà el pròxim 13 de desembre el curs titulat “Riscos Extraordinaris, Cobertura del Consorci de Compensació d’Assegurances i Gestió d’Ajudes a Afectats per la DANA”.

Aquesta acció formativa s’emmarca en els cursos gratuïts d’accés/formació contínua per al torn d’ofici i l’assistència jurídica gratuïta, subvencionats per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. Cal destacar, a més, que a aquestes formacions es pot inscriure qualsevol advocat/a de la Comunitat Valenciana, adscrit o no en l’actualitat al Torn d’Ofici.

El curs abordarà temes fonamentals per a oferir un assessorament adequat als afectats per la DANA, amb la participació d’experts en la matèria. En la primera part, José Antonio Badillo Arias, Delegat Territorial del Consorci de Compensació d’Assegurances a Madrid, explicarà “Les cobertures del Consorci en cas de riscos extraordinaris”, on s’aprofundirà en aspectes com les pèrdues indemnitzables, els rams de segur inclosos, els termes de la indemnització, les franquícies, el període de carència, les exclusions i la gestió de les reclamacions.

En la segona part, María Clemades, Diputada 7a de la Junta de Govern de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de València (ICAV) i responsable de la Secció de Dret d’Assegurances i Responsabilitat Civil, oferirà una ponència sobre “Valoració de danys conforme al clausulat de les pòlisses. Mal emergent i lucre cessant”. En la seua intervenció, se centrarà en la valoració de danys en diferents àmbits, com a automòbils, llar, edificis, comerços, pimes, així com en vida i accidents, i també abordarà les ajudes públiques disponibles.

Al final del curs, els participants hauran de realitzar un examen tipus test per a verificar els coneixements adquirits. És important assenyalar que, una vegada superat el curs, només podran participar en els torns d’assistència humanitària les persones inscrites en els torns d’ofici dels col·legis d’Alzira, Sueca i València, sempre que complisquen amb els requisits establits per cada col·legi.