El Consell Valencià de Col·legis de l’Advocacia (CVCA) participa en l’organització del curs en línia «Ús responsable de la Intel·ligència Artificial en l’àmbit jurídic», una formació de 120 hores adreçada a advocats i advocades, així com a l’alumnat de les escoles de pràctica jurídica. El curs començarà el pròxim 23 de juny i analitzarà l’impacte de la IA en l’exercici professional, les seues aplicacions pràctiques i les obligacions legals i deontològiques derivades del seu ús.
La formació reuneix especialistes en dret digital, protecció de dades, ètica, regulació tecnològica i intel·ligència artificial. Al llarg del programa s’abordaran qüestions com el Reglament Europeu d’Intel·ligència Artificial, la responsabilitat professional, la confidencialitat, la protecció de dades, l’ús de models de llenguatge o l’aplicació de la IA en l’Administració de Justícia.
El curs s’impartirà íntegrament en línia mitjançant una aula virtual accessible les 24 hores del dia. L’alumnat disposarà de webinars en directe, materials d’estudi, documentació pràctica i proves d’avaluació.
Matrícula oberta
Les inscripcions ja estan disponibles a través de la plataforma formativa:
https://formacion.avogacia.gal
La matrícula romandrà oberta durant tota la duració del curs. El preu és de 75 euros i l’alumnat obtindrà un certificat acreditatiu després de superar els qüestionaris d’avaluació previstos.
La iniciativa està organitzada pel Consell Valencià de Col·legis de l’Advocacia, el Consell de l’Advocacia de Castella i Lleó, el Consell de l’Advocacia de Castella-la Manxa, l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Cantàbria i el Consello da Avogacía Galega.





