La Seguretat Social tanca l’atenció al públic presencial en les seues oficines

  • Des de demà dilluns 16 de març, les oficines de l’INSS i de la TGSS no tindran servei d’atenció al públic.
  • Es tracta d’una mesura extraordinària que busca complir amb les indicacions de les autoritats sanitàries. 
  • Els ciutadans podran realitzar els tràmits més urgents a través de la Seu Electrònica i del Registre Electrònic. 
  • La Seguretat Social continuarà treballant per a garantir l’acció protectora del Sistema i els drets dels ciutadans.
El Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions ha ordenat tancar el servei d’atenció al públic presencial en les seues oficines de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) i de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), a partir de demà dilluns 16 de març, a causa de la pandèmia de COVID-19.
Amb aquesta mesura de caràcter extraordinari, es pretén complir amb les recomanacions de les autoritats sanitàries per motius de salut pública i evitar així els desplaçaments i el contacte presencial al màxim possible.
Els ciutadans tenen la possibilitat de realitzar els tràmits urgents que no puguen posposar-se a través dels instruments telemàtics de la Seu Electrònica, del Sistema Xarxa i del Registre Electrònic i trucant als telèfons 901166565 (INSS) i 901502050 (TGSS). Els centres es mantindran operatius a porta tancada, amb la finalitat de garantir el funcionament únicament dels serveis indispensables. Es tenen en compte, a més, la suspensió de termes i la interrupció de terminis dels procediments administratius aprovades ahir per a no perjudicar la ciutadania.
Aquesta mesura s’emmarca en la necessitat de respondre a la situació excepcional i transitòria causada per la pandèmia de coronavirus.