L’Advocacia de l’arc litoral exigeix al Govern que el Corredor Mediterrani siga “una inversió prioritària”

Benidorm ha acollit aquest divendres i dissabte la IV Conferència de Consells i Col·legis del Mediterrani en la qual l’advocacia institucional de l’arc litoral ha exigit l’execució del Corredor Mediterrani com a eix del desenvolupament econòmic, social i cultural de les regions que representen.
El president del Consell Valencià de Col·legis d’Advocats, Antonio Esteban, el president del Consell dels Il·lustres Col·legis d’Advocats de Catalunya (CICAT), Manel Albiac, i el degà del ICALI, Fernando Candela, han inaugurat aquest divendres la trobada que ha reunit 24 dels 32 Col·legis de l’Advocacia del Mediterrani i ha sigut organitzat per l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia d’Alacant (ICALI). Entre els presents es trobaven representats els Col·legis catalans, valencians, andalusos que alberguen costa com Almeria, Granada i Cadis, el Col·legi balear i el de Melilla.
La primera conferència del programa ha estat a càrrec del president de l’Escola de Pensament de la Fundació de la Mutualitat de l’Advocacia, José Miguel Rodríguez Pardo, en la qual s’han abordat els reptes demogràfics i socials dels pròxims anys per a la societat i l’advocacia en una nova cultura de l’envelliment.
Amb la premissa “Un Mediterrani sostenible, rendible i segur”, la taula redona integrada pel director la de la Càtedra d’Economia Blava i Promoció del Sector Marítim Genertalitat Valenciana-UA-UMH, Fernando de Rojas; la regidora de l’Ajuntament de Benidorm, Lorda Caselles, la secretària general de Hosbec, Nuria Montes, i la diputada de Junta de Govern i presidenta de la Secció d’Advocats Especialistes en Dret del Turisme del ICALI, Marta Villén, ha oferit als assistents una visió de com Benidorm i la Comunitat Valenciana afronten un nou escenari urbanístic sostenible i la gestió del turisme complint amb els requisits marcats per l’Agenda 2030.
Aquest matí el programa ha comptat amb única conferència a càrrec del coordinador d’Infraestructures i Relacions Institucionals del Corredor Mediterrani, Antonio Vicente Sánchez, en la qual ha analitzat l’actual situació del Corredor i les obres pendents en tot l’arc mediterrani.
En l’acte de clausura, el vicedegà del ICALI Ignacio Gally i la delegada del Col·legi a Benidorm, Carmen Díaz, han estat acompanyats per l’alcalde de Benidorm, Antonio Pérez.
A continuació, pots llegir el manifest aprovat per tots els Consells i Col·legis de l’Advocacia del Mediterrani que han participat en les jornades.
MANIFEST IV CONFERÈNCIES DE CONSELLS
I COL·LEGIS DE L’ADVOCACIA DEL MEDITERRANI
Els Consells de l’Advocacia i els Col·legis d’Advocats i Advocades de l’arc mediterrani s’han reunit per quart any consecutiu a la ciutat de Benidorm per a exigir el desenvolupament del Corredor Mediterrani, el qual avança de manera insuficient per decisions polítiques contràries al desenvolupament econòmic, social i cultural.
Des del mes de maig de 2017, que va ser la primera reunió a Manresa, en 2018 a València i en 2019 a la ciutat de Cartagena, s’ha constatat que a penes ha existit avanç en l’execució del Corredor Mediterrani.
L’advocacia anuncia que no cessarà de reunir-se i reivindicar fins que no es visualitzen canvis polítics significatius, que comporten a l’execució d’una comunicació natural, que històricament va ser la Via Augusta i es va convertir en la via que relacionava la península amb Europa i que la pròpia comunitat europea considera com a artèria comuna de relació.
Hem de recordar que l’Objectiu 9 de l’Agenda 2030 sobre el Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides exigeix el compromís de desenvolupament d’infraestructures fiables, sostenibles, resilients i de qualitat, incloses les nacionals i transforenterizas per a donar suport al desenvolupament econòmic i el benestar humà, posant l’accent en l’accés assequible i equitatiu per a tots.
L’aposta pel Corredor Mediterrani possibilita aprofitar les infraestructures ja existents a França a través de “Portbou” com a via de comunicació a la resta de països de la Unió Europea. Però també és el suport, a través d’Algesires, de la lluita per a combatre la pobresa i el subdesenvolupament de tot el continent africà, confirmant el compromís d’Espanya amb la Nova Aliança per al Desenvolupament d’Àfrica. Unir els països africans amb Europa fins a Estocolm a través dels enllaços d’Algesires i Porbou ha de ser objectiu prioritari del Govern d’Espanya.
Com es contempla en l’Agenda 2030 ODS, el creixement econòmic, el desenvolupament social i l’acció contra el canvi climàtic depenen en gran manera de la inversió en infraestructures, desenvolupament industrial sostenible i progrés tecnològic.
Per a consolidar una economia robusta i apoderar a la societat es necessita una inversió en infraestructures que siguen econòmicament sostenibles i ecològica, on es puguen combinar l’ús de carreteres amb l’accés ferroviari als ports mediterranis espanyols.
Com a societat hem de combinar els grans mitjans de transport per a avançar en la lluita del canvi climàtic al llarg de tota la costa de la Mar Mediterrània.
Des de l’Advocacia ens comprometem a treballar a l’impuls legal i exigim del Govern d’Espanya la seua íntegra execució des d’Algesires a Portbou.
Benidorm 7 de març de 2020