L’Advocacia del Mediterrani exigeix l’execució immediata del corredor Mediterrani

  • La I Conferència de Consells i Col·legis d’Advocats Espanyols del Mediterrani se celebra amb l’objectiu de reivindicar el corredor mediterrani
  • L’Advocacia denúncia que administrar Justícia en tan precàries condicions de comunicació suposa una pèrdua d’oportunitat i un menyscapte econòmic
  • El corredor mediterrani és una peça clau de la xarxa transeuropea de transports, tal com ha quedat definida per la UE, i són contraris a la normativa europea les desviacions pressupostàries per a infraestructures distintes del corredor projectat

La I Conferència de Col·legis d’Advocats del Mediterrani espanyol, -que reunix als 32 Col·legis d’Advocats situats en l’arc mediterrani- va tindre lloc dissabte passat a Manresa amb l’assistència dels Col·legis de Figueres, Girona, Vic, Mataró, Terrassa, Sabadell, Barcelona, Sant Feliu, Manresa, Reus, Lleida, Tortosa, Castelló, Balears, València, Sueca, Alcoi, Alacant, Elx i Cartagena.

En esta I Conferència de l’Advocacia del Mediterrani es va aprovar un Manifest, pels més de 20 col.legis assistents -al que s’espera l’adhesió de la resta de Col.legis d’advocats de l’Arc Mediterrani-, que fa patent l’aposta decidida de l’advocacia del mediterrani espanyol pel corredor del Mediterrani i exigix la seua immediata execució.

A més es van examinar les conseqüències negatives del disseny radial de les infraestructures a Espanya. En concret en l’arc Mediterrani, on es produïxen multitud de relacions jurídiques, tant contractuals com de resolució de conflictes, i una fluida intercomunicació territorial, el fet d’administrar Justícia en tan precàries condicions de comunicació “suposa una pèrdua d’oportunitat i un menyscapte econòmic per a les persones, les empreses i els profesionales”.

El corredor mediterrani és una peça clau de la xarxa transeuropea de transports, tal com ha quedat definida per la UE, i són contraris a la normativa europea les desviacions pressupostàries per a infraestructures distintes del corredor projectat.

El Manifest també afig: “Els territoris pels quals discorre el corredor mediterrani des de la Jonquera fins a Cadis suposen, respecte del total espanyol, el 63% del tràfic de mercaderies portuàries, el 51% de les exportacions, el 50% de la població, el 46 % de l’ocupació i el 45% del PIB, incorporant nuclis de població tan rellevants com Girona, Mataró, Badalona, Sabadell, Barcelona, Hospitalet de Llobregat, Tarragona, Reus, Tortosa, Castelló, València, Gandia, Benidorm, Alacant, Elx, Torrevieja, Múrcia, Cartagena, Lorca, Almeria, Màlaga, Marbella, Algesires i Cadis, interconnectades amb Balears, Ceuta i Melilla”.

Manifest